mandag den 20. maj 2013

FORÅR 2013

Så er det endelig blevet forår efter en meeeget lang og kold vinter. Temperaturen har i perioder været nede på omkring 20 grader celcius. Men næsten alle mine bonsai har været under tag enten i min workshop eller i mine 2 drivhuse og mine acere har været i min udestue - og næsten alle har overlevet - kun 2 små shohin ville ikke være med længere - ærgerligt nok - men nådigt sluppet - synes jeg.
På en lun dag sidst i april flyttede jeg de første træer ud, derefter kom de ud alt efter hårdførsgrad.
Her er nogle billeder af mine Acere (ahorn) lige da de var flyttet ud og så nu i maj måned, hvor de er rigtig flotte.



Acere - lige flyttet ud på bænk - kun lige udsprunget.
15.april 2013

20. Maj 2013 - Nogle Acere på hylden i bonsai gården, hvor der er lidt skygge af nettet over bonsaigården.

Acer buergerianum plantet over sten.

Acere i bonsai gården - forrest Acer Benichidora.

Acer buergerianum
Acer kiyohime - ved at ligne sig selv som da jeg købte den. Den  kan ikke  lide at blive plantet i en lav skål (selvom det ser bedre ud) den skal plantes i en dyb skål for at holde sig sund og vokse.




Her ser man nogle af mine shohin på hylden.


Shohin - Pinus parviflora maj 2013

Shohin Juniperus itoigawa - maj 2013

Shohin - Juniperus procombens maj 3013

Shohin - Pinus thunbergii maj 2013


Pinus thunbergii maj 2013

Der er også andre bonsai jeg vil vise her på min blog. Se bare her.....
Denne lærk stammer fra Dolomitterne, men er købt i England.
Den første gang Will Baddeley kom til workshop i vores klub, designede han denne lærk.


April 2013

Maj 2013

Her er først en EG - quercus rubur - som jeg for flere år siden fik af en god bonsai-ven, den var stor med 5 stammer - og lidt umulig, men så kom Will Baddeley til en workshop i vores klub og han gav nogle gode råd, designede den og udførte en meget flot fræsning.

Maj 2013
Det var bare lidt af det, jeg har på hjerte lige nu - der kommer snart nyt. hej så længe ;-)













Ingen kommentarer:

Send en kommentar