mandag den 21. marts 2011

Nu er det forår -

Åh hvor er det skønt - endelig er det her - foråret og med det begynder omplantningen af bonsai. 
I dag har jeg plantet 1 Atlas Ceder - 2 Norske skovfyr og 1 lærk om, rigtig omplantning var nu kun Atlas Cederen, den trængte også til at få noget nyt jord. 
Jeg bruger lige dele AKADAMA - KIROY - BIMS og lidt KANUMA til mine stedsegrønne bonsai, det er en blanding som de trives godt i, fin gennemstrømning, når jeg vander og samtidig afgiver det vandet langsomt. 
De 2 Skovfyr skulle egentlig bare i anden skål og placeres lidt anderledes i skålen. Jeg fjernede dog en hel del gammel jord fra dens oprindelige voksested.
Lærken blev flyttet fra en kasse til en skål - det pyntede rigtig meget, så nu skal de stå i fred og ro i en uge eller to, før de kommer på plads på bænkene.
Jeg lægger billeder ud i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar